Tel: 0 462 377 26 20 - 0 462 325 31 76 , Fax: 0 462 325 31 76 , E-Mail:
fenbilens@ktu.edu.tr
Karadeniz Teknik Üniversitesi
Fen Bilimleri Entisüsü
Anabilim Dalı
Doktora Tezleri
Öğrencinin Adı ve Soyadı:
Murat GÖKDERE
Tezin Adı:
Üstün Yetenekli Çocuklar?n Fen Bilimleri Ö?retmenlerinin E?itimine Yönelik Bir Model Geli?tirme Çal??mas?
Tezin Danışmanı:
Prof. Dr. Salih ÇEPN?
Student:
Murat GÖKDERE
Title of the Thesis:
A STUDY OF DEVELOPING A MODEL FOR THE EDUCATION OF SCIENCE TEACHERS OF GIFTED CHILDREN
Supervisor:
Prof. Dr. Salih ÇEPN?
Öğrencinin Adı ve Soyadı:
Erol TA?
Tezin Adı:
WEB TASARIMLI B?R FEN B?LG?S? MATERYAL?N?N GEL??T?R?LMES?, UYGULANMASI VE DEGERLEND?R?LMES?
Tezin Danışmanı:
Prof. Dr. Salih ÇEPN?
Öğrencinin Adı ve Soyadı:
Erol TA?
Tezin Adı:
Web Tasar?ml? Bir Fen Bilgisi Materyalinin Geli?tirilmesi, Uygulanmas? Ve Degerlendirilmesi
Tezin Danışmanı:
Prof. Dr. Salih ÇEPN?
Student:
Erol Ta?
Title of the Thesis:
DETERMINING STUDENTS? CONCEPTUAL CHANGE LEVELS: ?EVAPORATION, CONDENSATION AND BOILING?
Supervisor:
Prof. Dr. Salih ÇEPN?
Student:
Seher MANDACI ?AH?N
Title of the Thesis:
DETERMINING THE MATHEMATICAL POWER OF 8TH GRADE STUDENTS
Supervisor:
Prof. Dr. Adnan Baki
Öğrencinin Adı ve Soyadı:
Tuncay ÖZSEVGEÇ
Tezin Adı:
?lkö?retim 5. S?n?f Kuvvet ve Hareket Ünitesine Yönelik 5E Modeline Göre Geli?tirilen Rehber Materyallerin Etkililiklerinin Belirlenmesi
Tezin Danışmanı:
Prof. Dr. Salih ÇEPN?
Student:
Tuncay ÖZSEVGEÇ
Title of the Thesis:
Determining Effectiveness of Guided Materials About ?Force and Motion? Unit Based On The 5E Model For Elementary Students
Supervisor:
Prof. Dr. Salih ÇEPN?
Öğrencinin Adı ve Soyadı:
Esra KELE?
Tezin Adı:
Alt?nc? S?n?f Kuvvet ve Hareket Ünitesine Yönelik Beyin Temelli Ö?renmeye Dayal? Web Destekli Ö?retim Materyalinin Geli?tirilmesi ve Etkilili?inin De?erlendirilmesi
Tezin Danışmanı:
Prof. Dr. Salih ÇEPN?
Student:
Esra KELE?
Title of the Thesis:
Developing and Assessing Effectiveness of Web Supported Instructional Material Based on Brain Based Learning for 6th Grade Force and Motion Unit
Supervisor:
Prof. Dr. Salih ÇEPN?
Öğrencinin Adı ve Soyadı:
Tuba GÖKÇEK
Tezin Adı:
6. S?n?f Matematik Ö?retmenlerinin Yeni ?lkö?retim Program?na Uyum Sürecinin ?ncelenmesi
Tezin Danışmanı:
Prof. Dr. Adnan BAK?
Öğrencinin Adı ve Soyadı:
Tayfun TUTAK
Tezin Adı:
SOMUT NESNELER VE D?NAM?K GEOMETR? YAZILIMI KULLANIMININ Ö?RENC?LER?N B?L??SEL Ö?RENMELER?NE, TUTUMLARINA VE VAN H?ELE GEOMETR? ANLAMA DÜZEYLER?NE ETK?S?
Tezin Danışmanı:
Prof. Dr. Adnan BAK?
Student:
Tayfun TUTAK
Title of the Thesis:
The Effects of Using Concrete Materials and Dynamic Geometry Software on Students? Cognitive Learning, Attitudes, and Understanding Levels of Van Hiele Geometry
Supervisor:
Prof. Dr. Adnan BAK?
Öğrencinin Adı ve Soyadı:
Gönül GÜNE?
Tezin Adı:
YEN? ?LKÖ?RET?M MATEMAT?K DERS? Ö?RET?M PROGRAMININ Ö?RETME Ö?RENME ORTAMINA YANSIMALARI
Tezin Danışmanı:
Prof. Dr. Adnan BAK?
Student:
Gönül GÜNE?
Title of the Thesis:
Reflection of New Primary School Mathematics Curriculum on the Teaching and Learning Environment
Supervisor:
Prof. Dr. Adnan BAK?
Öğrencinin Adı ve Soyadı:
Ahmet BACANAK
Tezin Adı:
Fen ve Teknoloji Dersi Performans De?erlendirme Formlar?na Yönelik Olu?turulan Web Tabanl? Program?n Etkilili?inin Ara?t?r?lmas?
Tezin Danışmanı:
Prof. Dr. Salih ÇEPN?
Student:
Ahmet BACANAK
Title of the Thesis:
Determining Effectiveness of Web-Based Performance Assessment Programme Developed For Science and Technology Lesson
Supervisor:
Prof. Dr. Salih ÇEPN?
Öğrencinin Adı ve Soyadı:
?lhan KARATA?
Tezin Adı:
PROBLEM ÇÖZMEYE DAYALI Ö?RENME ORTAMININ B?L??SEL VE DUYU?SAL Ö?RENMEYE ETK?S?
Tezin Danışmanı:
Prof. Dr. Adnan BAK?
Student:
?lhan KARATA?
Title of the Thesis:
Effects of Problem Solving-Based Learning Environment on Students? Cognitive and Affective Learning
Supervisor:
Prof. Dr. Adnan BAK?
Öğrencinin Adı ve Soyadı:
Ramazan GÜRBÜZ
Tezin Adı:
MATEMAT?K Ö?RET?M?NDE ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE TASARLANAN Ö?RENME ORTAMLARINDAN YANSIMALAR
Tezin Danışmanı:
Prof. Dr. Adnan BAK?
Student:
Ramazan GÜRBÜZ
Title of the Thesis:
The Reflections from the Learning Environment Based on Multiple Intelligence Theory in Mathematics Teaching
Supervisor:
Prof. Dr. Adnan BAK?
Student:
Tuba GÖKÇEK
Title of the Thesis:
Examination of Sixth Grade Mathematics Teachers? Adoption Process to New Elementary Curriculum
Supervisor:
Prof. Dr. Adnan BAK?
Öğrencinin Adı ve Soyadı:
Mehmet Akif HA?ILO?LU
Tezin Adı:
Yap?land?rmac? Ö?renme Kuram?na Göre Tar?m Kültürü Konusunda Materyal Geli?tirilmesi ve Uygulanmas?
Tezin Danışmanı:
Prof. Dr. Salih ÇEPN?
Student:
Mehmet Akif HA?ILO?LU
Title of the Thesis:
Development and Implementation of Material on the Agriculture Culture Topic in Regard to Constructivist Theory
Supervisor:
Prof. Dr. Salih ÇEPN?
Öğrencinin Adı ve Soyadı:
P?nar URAL KELE?
Tezin Adı:
Kavramsal De?i?im Metinleri, Oyun ve Drama ile Zenginle?tirilmi? 5E Modelinin Etkilili?inin Belirlenmesi: ?Canl?lar? S?n?fland?ral?m? Örne?i
Tezin Danışmanı:
Prof. Dr. Salih ÇEPN?
Student:
P?nar URAL KELE?
Title of the Thesis:
Determining Effectiveness of Guided Materials Based on The 5E Model Enriched With Conceptual Change Texts, Games and Drama Students: A Sample of Classification of Living Things
Supervisor:
Prof. Dr. Salih ÇEPN?
Öğrencinin Adı ve Soyadı:
Ar?. Gör. Ya?ar AKKAN
Tezin Adı:
?lkö?retim Ö?rencilerinin Aritmetikten Cebire Geçi? Süreçlerinin ?ncelenmesi
Tezin Danışmanı:
Prof. Dr. Adnan BAK?
Student:
Ar?. Gör. Ya?ar AKKAN
Title of the Thesis:
Investigating of the Transition Processes from Arithmetic to Algebra of Primary School Students
Supervisor:
Prof. Dr. Adnan BAK?
Öğrencinin Adı ve Soyadı:
?aziye BELER
Tezin Adı:
?lkö?retim 8. S?n?f Ö?rencilerin Fotosentez Konusu ?le ?lgili Grafikleri Okumada Ve Yorumlamada Kar??la?t?klar? Güçlüklerin Belirlenmesi
Tezin Danışmanı:
Doç. Dr. Bayram ÇO?TU
Student:
?aziye BELER
Title of the Thesis:
Determining 8th Grade Students? Difficulties in Reading and Interpreting Graphs of Photosynthesis Subject
Supervisor:
Assoc. Prof. Dr. Bayram CO?TU
Öğrencinin Adı ve Soyadı:
Osman B?RG?N
Tezin Adı:
4-5.S?n?f Matematik Ö?retim Program?nda Öngörülen Ölçme ve De?erlendirme Yakla??mlar?n?n Ö?retmenler Taraf?ndan Uygulanabilirli?i
Tezin Danışmanı:
Prof. Dr. Adnan BAK?
Öğrencinin Adı ve Soyadı:
Mustafa MET?N
Tezin Adı:
Fen ve Teknoloji Ö?retmenleri ?çin Haz?rlanan Performans De?erlendirmeye Yönelik Hizmet ?çi E?itim Kursunun Etkilili?i
Tezin Danışmanı:
Doç. Dr. Haluk ÖZMEN
Student:
Mustafa MET?N
Title of the Thesis:
Effectiveness of Preparing In Service Training Programs for Science and Technology Teachers on Performance Assessment
Supervisor:
Assoc. Prof. Dr. Haluk ÖZMEN
Öğrencinin Adı ve Soyadı:
?erif Ali DE??RMENÇAY
Tezin Adı:
ZENG?NLE?T?R?LM?? 5E Ö?RET?M MODEL?NE DAYALI REHBER MATERYALLER?N KAVRAMSAL DE????M ÜZER?NE ETK?LER?:“ISININ YAYILMASI VE GENLE?ME"
Tezin Danışmanı:
Prof. Dr. Salih ÇEPN?
Student:
?erif Ali De?irmençay
Title of the Thesis:
Effects of Guide Materials Based on Diversified 5E Teaching Model on Conceptual Cahange “Heat Diffusion and Expansion”
Supervisor:
Prof. Dr. Salih ÇEPN?
Öğrencinin Adı ve Soyadı:
Çi?dem ?AH?N
Tezin Adı:
?lkö?retim 8. S?n?f “Kuvvet ve Hareket” Ünitesinde “Zenginle?tirilmi? 5E Ö?retim Modeli”ne Göre Rehber Materyaller Tasarlanmas?, Uygulanmas? ve De?erlendirilmesi
Tezin Danışmanı:
Prof. Dr. Salih ÇEPN?
Student:
Çi?dem ?AH?N
Title of the Thesis:
Design, Implementation and Evaluation of the Guided Materials based on the “Enriched 5E Instructional Model” for the Elementary 8th Grade "Force and Motion" Unit
Supervisor:
Prof. Dr. Salih ÇEPN?
Öğrencinin Adı ve Soyadı:
Tuba ?SKENDERO?LU
Tezin Adı:
?lkö?retim Matematik Ö?retmeni Adaylar?n?n Kan?tlamayla ?lgili Görü?leri ve Kulland?klar? Kan?t ?emalar?
Tezin Danışmanı:
Prof. Dr. Adnan BAK?
Student:
Tuba ?SKENDERO?LU
Title of the Thesis:
Proof Schemes Used By Prerservice Mathematics Teachers and Their Ideas About Proof
Supervisor:
Prof. Dr. Adnan BAK?
Öğrencinin Adı ve Soyadı:
Emine Ç?L
Tezin Adı:
Bilimin Do?as?n?n Kavramsal De?i?im Pedagojisi ve Do?rudan Yans?t?c? Yakla??m ile Ö?retilmesi: I??k Ünitesi Örne?i
Tezin Danışmanı:
Prof. Dr. Salih ÇEPN?
Student:
Emine Ç?L
Title of the Thesis:
Teaching of The Nature of Science in Conceptual Change Pedagogy and Explicit Reflective Approach: A Case Study for “Light Unit”
Supervisor:
Prof. Dr. Salih ÇEPN?