Ders Adı |
: |
Fen Bilimleri E?itiminde Program Geli?tirme ve De?erlendirme |
Ders Kodu |
: |
OFM 5330 |
Ders
İçeriği(Türkçe) |
: |
I. Giri?
1.Program geli?tirme, planlama, yürütme ve de?erlendirme ili?kisi
2.Program geli?tirme ekibinin kurulmasa ve rol da??l?m?
3.Program geli?tirmeye tarihsel bir bak??
II. Program geli?tirmede temel ö?eler
1.Hangi konular incelenmeli?
2.Program planlamada dört temel ö?e
Sosyal etkenler
Bilginin i?leni?i
?nsan geli?imi
Bir süreç olarak ö?renme
III. Program geli?tirmede felsefi temeller
1.Ba?l?ca felsefeler
?dealizm
Realizm
Pragmatizm
Existentializm
2.E?itim felsefeleri
Daimicilik
Esasicilik
?lerlemecelik
Yeniden Kurmac?l?k
IV. E?itim program? tasar?m? ve modelleri
1.E?itim program? ve tasar?m? yakla??mlar?
Konu merkezli program
Ö?renen merkezli program
Sorun merkezli program
2.Program geli?tirme modelleri
Amerika da yayf?n olan program geli?tirme modelleri
Avrupada yayg?n olan program geli?tirme modelleri
Türkiye de yayg?n olan program geli?tirme modelleri
V. Program de?erlendirme
1. De?erlendirme yakla??mlar?
2. De?erlendirme konular? ve uygulamalar?
3. De?erlendirmede rol da??l?m?
|
Ders İçeriği(İngilizce) |
: |
I.Introduction
1.Relationships between curriculum development, planning, implementation and evaluation
2.Put together team of curriculum development
3. View of historically curriculum development
II. The fundamental component of curriculum development
1.Which subject must be examine?
2.Four fundamental component curriculum development
Social factors
Process of knowledge
Human development
Learning as a process
III. The philosophical foundation in curriculum development
1. Principal philosophies
?dealizm
Realizm
Pragmatizm
Existentializm
2.Education philosophies
Perrennializm
Essentializm
Progressivizm
Reconstructivizm
IV. Design of educational program and models of educational program
1.Program and design of approaches in education
Subject oriented program
Learner oriented program
Problem oriented program
2.Curriculum development models
Common curriculum development models in USA
Common curriculum development models in Europa
Common curriculum development models in Turkey
V. Curriculum evaluation
1. Evaluation approaches
2. Subject and implementation the evaluation
3. Distribution role in evaluation
|
Ders Saati |
: |
Teo. Ders: |
3
|
Uyg.: |
0 |
Lab.: |
0
|
Ders Kredisi |
: |
3
|
|