Tel: 0 462 377 26 20 - 0 462 325 31 76 ,   Fax: 0 462 325 31 76 ,  E-Mail: fenbilens@ktu.edu.tr

Anabilim Dalları
Anabilim Dalı Ders Bilgileri

Ders Adı

:

Fen Bilimleri E?itiminde Program Geli?tirme ve De?erlendirme

Ders Kodu

: OFM 5330
Ders İçeriği(Türkçe) : I. Giri? 1.Program geli?tirme, planlama, yürütme ve de?erlendirme ili?kisi 2.Program geli?tirme ekibinin kurulmasa ve rol da??l?m? 3.Program geli?tirmeye tarihsel bir bak?? II. Program geli?tirmede temel ö?eler 1.Hangi konular incelenmeli? 2.Program planlamada dört temel ö?e Sosyal etkenler Bilginin i?leni?i ?nsan geli?imi Bir süreç olarak ö?renme III. Program geli?tirmede felsefi temeller 1.Ba?l?ca felsefeler ?dealizm Realizm Pragmatizm Existentializm 2.E?itim felsefeleri Daimicilik Esasicilik ?lerlemecelik Yeniden Kurmac?l?k IV. E?itim program? tasar?m? ve modelleri 1.E?itim program? ve tasar?m? yakla??mlar? Konu merkezli program Ö?renen merkezli program Sorun merkezli program 2.Program geli?tirme modelleri Amerika da yayf?n olan program geli?tirme modelleri Avrupada yayg?n olan program geli?tirme modelleri Türkiye de yayg?n olan program geli?tirme modelleri V. Program de?erlendirme 1. De?erlendirme yakla??mlar? 2. De?erlendirme konular? ve uygulamalar? 3. De?erlendirmede rol da??l?m?

Ders İçeriği(İngilizce)

: I.Introduction 1.Relationships between curriculum development, planning, implementation and evaluation 2.Put together team of curriculum development 3. View of historically curriculum development II. The fundamental component of curriculum development 1.Which subject must be examine? 2.Four fundamental component curriculum development Social factors Process of knowledge Human development Learning as a process III. The philosophical foundation in curriculum development 1. Principal philosophies ?dealizm Realizm Pragmatizm Existentializm 2.Education philosophies Perrennializm Essentializm Progressivizm Reconstructivizm IV. Design of educational program and models of educational program 1.Program and design of approaches in education Subject oriented program Learner oriented program Problem oriented program 2.Curriculum development models Common curriculum development models in USA Common curriculum development models in Europa Common curriculum development models in Turkey V. Curriculum evaluation 1. Evaluation approaches 2. Subject and implementation the evaluation 3. Distribution role in evaluation  

Ders Saati

:

Teo. Ders:   

3  Uyg.: 0   Lab.: 0 

Ders Kredisi

:

3  


 FBE Anasayfa